O mnie




Witam.
Jestem nauczycielką  matematyki oraz  informatyki .  W  roku 1995 uzyskałam  pierwszy stopień specjalizacji zawodowej w zakresie nauczania matematyki.
 Od roku 2002 posiadam status nauczyciela dyplomowanego.
Praca, którą wykonuję jest  moją pasją. Jestem  zawsze otwarta na wszelkie innowacje dotyczące metod nauczania, których celem jest inspirowanie uczniów. Staram się motywować uczniów do wysiłku poznawczego poprzez urozmaicanie metod i form pracy( karty pracy, praca w grupach, prowadzenie bloga przedmiotowego przez uczniów, gry dydaktyczne, projekty dotyczące zastosowania matematyki, przygotowywanie przez uczniów środków dydaktycznych,  konkursy klasowe oraz wewnątrzszkolne).
Staram się również poświęcać dużo uwagi uczniom , którzy mają trudności w nauce. Często zaopatruję ich w odpowiednie  zeszyty ćwiczeń podstawowych.
Jestem konsekwentna w swoich wymaganiach oraz sprawiedliwa w ocenie postępów uczniów. Stosuję klarowne oceny częstych prac uczniowskich.
Prowadząc koło matematyczne przygotowywałam uczniów do konkursów zewnętrznych
-   Kangur, Geniusz, Olimpus, Pikomat czy konkurs kuratoryjny.
Moi uczniowie osiągają bardzo dobre wyniki na egzaminach zewnętrznych , które są zawsze wyższe od średniej krajowej. Uważam , że wynik tych egzaminów jest wypadkową  systematycznej pracy z uczniami.
Współpracowałam z nauczycielami innych szkół celem wymiany doświadczeń w nauczaniu, w tym celu organizowałam szkolenia oraz lekcje otwarte dla innych.
Na przełomie minionych lat pracy współpracowałam z niektórymi wybitnymi matematykami celem doskonalenia metod pracy z uczniami  m. in. dr Krystyna  Dałek-Uniwersytet Warszawski( projekt wdrażania kart pracy indywidualnej dla uczniów)    czy
 dr Zbigniewem  Powązką- WSP w Krakowie( Kolonie matematyczne dla uczniów w Spale oraz na Śnieżnicy) .
 Od wielu lat należę do Stowarzyszenia Nauczycieli  Matematyki…..
Dzięki temu mogłam uczestniczyć w Ogólnopolskich  Konferencjach SNM, które są źródłem wielu inspiracji  do pracy z uczniami.  Przykładem tutaj może być projekt, który pozwalał na korelacje matematyki z przyrodą  „ Zadania matematyczne  o tematyce ekologicznej dla uczniów szkół podstawowych”.
Współpraca z biurem SNM  pozwoliła mi również wyposażyć biblioteczkę matematyczną w klasopracowni, z której korzystali uczniowie.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz